Inici -> Ajuntament -> Alcalde -> Activitat

Benlloch convoca les tres àrees més afectades per la falta de personal per a buscar solucions que garantisquen el millor servei públic a la ciutadania

diumenge, 5 de març de 2023

José Benlloch, alcalde de Vila-real_11

L'alcalde de Vila-real, José Benlloch, es reunirà en els pròxims dies amb els tres departaments municipals més afectats per cobrir les places de personal vacants i intentar buscar solucions a aquest dèficit per a garantir un millor servei a la ciutadania. La Policia Local, el Servei Municipal d'Esports i Serveis Socials són les tres àrees que convocarà el primer edil en aquests pròxims dies. També es convocarà una mesa general de negociació, ja que aquestes no són les úniques àrees amb problemes de cobertura de places.

"Les dificultats per a cobrir el personal són generals en tot el consistori. Malgrat l'aposta clara de l'equip de govern municipal, amb la consignació econòmica d'aquestes places en els pressupostos, la dificultat de cobrir-les, per diferents motius, està generant dificultats a l'hora de prestar adequadament els serveis públics a la ciutadania", adverteix l'alcalde. Aquest dèficit es xifra, segons l'últim informe del Departament de Recursos Humans, al voltant del 21 % de la plantilla municipal. En concret, l'anàlisi de la plantilla revela un total de 84 places no cobertes per a les 384 persones que, al marge dels programes d'ocupació, conformen el personal de l'Ajuntament de Vila-real en aquests moments. Amb l'objectiu de buscar solucions a aquesta situació, Benlloch està treballant des de fa temps amb el despatx d'advocats especialitzat Grant Thornton, contractat per l'Ajuntament per a donar resposta a les dificultats en l'àmbit dels recursos humans.

A més de les reunions amb les àrees més afectades pel dèficit de personal, l'alcalde té intenció d'entregar aquesta setmana que ve als grups polítics municipals el document de pressupostos de 2023, després dels ajustos realitzats en la previsió del cost de la llum amb els informes tècnics sol·licitats per la Intervenció. L'objectiu del primer edil és poder aprovar els comptes en la setmana del 13 de març i, en el cas que es troben solucions jurídiques viables a les demandes dels treballadors que facen possible l'acord, introduir les modificacions necessàries en el període d'al·legacions del pressupost, dins dels 15 dies posteriors a la seua publicació oficial, tal com estableix la llei, de manera que les modificacions acordades es contemplarien en el document definitiu de pressupostos.

"Som conscients que tenim un problema de personal important i fa temps que estem treballant per a donar-li solució. Prova d'això és que vam contractar un servei de consultoria especialitzada o la consignació pressupostària de les places que, per diferents motius, no s'estan podent cobrir com ens agradaria", valora Benlloch. "Encara que les dificultats són generalitzades, és cert que hi ha tres àrees en què aquesta problemàtica és més apressant i, per això, ens asseurem en els pròxims dies per a explorar totes les possibilitats viables que puguen donar resposta a les demandes dels treballadors, pal·liar aquest dèficit i, d'aquesta manera, garantir el millor servei públic possible a la ciutadania de Vila-real", conclou.

Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es