Inici -> Ajuntament -> Alcalde -> Activitat

El Ple aprova l'organigrama de funcionament de la nova corporació municipal

dilluns, 10 de juliol de 2023

Pleno extraordinario del 10 de julio de 2023

El Ple de l'Ajuntament de Vila-real ha aprovat l'organigrama de funcionament de la corporació municipal que inclou el règim de sessions plenàries i comissions informatives així com el nomenament de representants de la corporació en diferents organismes. En la sessió s'ha aprovat la determinació dels llocs de personal eventual i el règim de dedicacions, assistències i indemnitzacions dels membres de la corporació. Així mateix, s'ha donat compte en el Ple de la composició de la Junta de Govern i la constitució dels grups polítics.

Per unanimitat, els grups municipals han aprovat que en aquesta legislatura els plens ordinaris passen a celebrar-se l'últim divendres de cada mes a les 11.00 hores, i en cas de tractar-se d'un dia festiu, se celebrarà el dia immediat posterior hàbil. També per unanimitat s'ha acordat mantenir les cinc comissions permanents informatives, així com la seua composició: 6 representants del Grup Socialista, 5 del Grup Municipal del PP, un de Compromís i un de Vox. La resta de regidors i regidores que no són membres de les comissions tenen dret a assistir amb veu però sense vot, tal com ha explicat l'alcalde, José Benlloch. Les sessions es convocaran quinzenalment i el règim concret de reunions es consensuarà al llarg d'aquesta setmana amb la constitució d'aquestes. Un altre dels acords unànimes de la sessió ha sigut el nomenament de representants de la corporació Ajuntament en organismes, com a delegats en entitats de les quals forma part el consistori, així com consells escolars, i altres organismes de Generalitat o l'Estat en els quals compta amb representants.

El primer edil també ha donat compte de la composició de la Junta de Govern, el nomenament de tinents d'alcalde i delegació d'atribucions. Un altre dels assumptes dels quals s'ha donat compte en el Ple ha sigut la constitució dels grups polítics, que en aquesta legislatura són quatre: PSPV, PP, Compromís i Vox. L'alcalde ha detallat que el càrrec de portaveu de cadascun d'ells recaurà en Sabina Escrig (PSPV), Adrián Casabó (PP), Maria Fajardo (Compromís) i Irene Herrero (Vox).

Finalment, s'ha aprovat la determinació de llocs de personal eventual, així com el règim de dedicacions, assistències i indemnitzacions dels membres de la corporació. Benlloch ha apuntat que, tal com estableix la llei, l'Ajuntament de Vila-real pot disposar d'un màxim de 12 llocs de personal eventual (el 50 % del nombre de membres de la corporació). Aquests llocs es distribueixen de la següent forma: quatre llocs per a les secretaries dels grups municipals, un lloc en la secretaria de la Junta de Festes, dos en el Gabinet de Comunicació, un lloc de coordinador-assessor d'Alcaldia en Urbanisme, i la resta dedicats a diferents funcions en el Gabinet d'Alcaldia. L'alcalde ha subratllat que es manté la mateixa estructura i per tant compta amb els informes favorables de la Intervenció Municipal ja que no és necessari realitzar cap modificació de crèdit. En aquest sentit, el primer edil ha incidit en què es mantenen les mateixes condicions de la corporació anterior, també en l'àmbit de les retribucions, sense cap mena d'increment salarial. Aquest punt de l'ordre del dia s'ha aprovat amb els vots a favor del PSPV i l'abstenció de la resta de grups.

Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es