Inici -> Vila-real -> Equipaments

Vila-real premiarà els millors treballs sobre el respecte i la tolerància entre sexes el 4 d'abril

dijous, 27 de març de 2025

Imatge de la inauguració dels treballs que han concorregut al certamen.

La Regidoria d'Igualtat de Vila-real lliurarà el divendres 4 d'abril els premis del primer Certamen artístic de la Fundació Joan Simó: el respecte i la tolerància entre sexes, una acció inclosa en la XXII Campanya de prevenció de violència de gènere i emmarcada en la programació commemorativa del Dia Internacional de la Dona, el 8M.

El Jurat ha seleccionat l'obra La mangrana nonuovo com la guanyadora del concurs. L'alumna de 1r de batxillerat artístic de l'IES Broch i Llop, Leyre Piquer Vilalta, és la responsable d'aquesta escultura i rebrà una tauleta i una litografia. Tal com estipulaven les bases del concurs, també s'ha decidit un accèssit que ha estat per a l'obra Latidos silenciados, una escultura també a càrrec d'una alumna de 1r de batxillerat artístic de l'IES Broch i Llop, Elisa Bellmunt Cumplido, que obtindrà com a premi uns auriculars sense fils, cascos o altaveus. El tercer premi, el que ha atorgat el públic, ha estat per al relat Tras la mirilla, de Balma Agustí Gómez, estudiant de 1r de batxillerat de Ciències de la Salut del Col·legi Santa Maria, que rebrà uns altaveus i una litografia. Prop de 200 persones van emetre el seu vot després de visitar l'exposició dels treballs, 83 relats, 6 escultures i 13 pintures realitzades per joves de la ciutat, que va poder visitar-se del 3 al 21 de març a les instal·lacions de la Fundació Caixa Rural. El Jurat ha posat de manifest la creativitat de les obres ja que l'ús de la intel·ligència artificial (IA) "suposa limitacions a l'originalitat" en haver detectat plagi en alguns dels treballs presentats. La gala de lliurament de premis està prevista per al divendres 4 d'abril, a les 18.30 hores, a la sala d'actes de la Fundació Caixa Rural.

La vicealcaldessa i regidora d'Igualtat, Maria Fajardo, ha recordat que aquesta activitat va començar el darrer mes de novembre als centres educatius de la ciutat que van acollir algunes de les escultures de la Fundació Joan Simó i, gràcies a una performance realitzada per Rosabel Canós, es va explicar el simbolisme de les creacions i d'acord amb el títol del concurs, es va convidar l'alumnat a reflexionar i a plasmar posteriorment les seues inquietuds en les produccions que han donat forma a l'exposició.

Galeria multimèdia

Imatges

 Obra vencedora, de Leyre Piquer Vilalta Accèssit, d'Elisa Bellmunt Cumplido Premi del públic, de Balma Agustí Gómez
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es