Inici -> Àrees -> Urbanisme -> Actualitat

El Pla acústic municipal confirma la necessitat de traslladar la N-340 i la via

dijous, 29 de juliol de 2010

El Pla acústic municipal confirma la necessitat de traslladar la N-340 i la via

L'Ajuntament de Vila-real va aprovar en la sessió plenària del 26 de juliol el Pla acústic municipal (PAM), un document que aporta un mapa acústic de la ciutat, tenint en compte les diferents àrees i usos de cada zona, i que planteja un programa d'actuació amb les mesures indicades per a contribuir a reduir progressivament els nivells sonors, d'acord amb els límits establits per la llei.

Alfredo Sanz, regidor d'Urbanisme, ha assenyalat que aquest treball, que formarà part de la revisió del Pla municipal d'ordenació urbana, confirma els avanços de l'estudi en què ja es constataven com a principals focus de soroll en la ciutat la N-340 i la via del tren, juntament amb avingudes com la de França, Itàlia o Alemanya. ¿El document assenyala que cal adoptar solucions definitives, ja que un sistema de pantalles no seria efectiu ni aconsellable des del punt de vista paisatgístic, per la qual cosa es planteja el trasllat d'aquestes infraestructures cap a l'est del terme municipal¿, ha explicat el regidor.

Respecte d'això, el regidor ha volgut puntualitzar que la mateixa web del Ministeri de Medi Ambient recull els efectes negatius del traçat de la N-340 al costat del nucli urbà i Adif considera el pas del tren a Vila-real com una font de soroll sobre la qual actuar i aposta pel trasllat del traçat, com ja recull en l'estudi informatiu, del nou traçat d'Alta Velocitat entre Madrid i Castella-la Manxa.

¿No entenc com es pot parlar de falta d'objectivitat d'un document quan són els mateixos ministeris competents els que indiquen també la conveniència del trasllat d'aquestes infraestructures¿, ha asseverat Sanz fent referència a les declaracions de l'oposició. Al mateix temps, el regidor d'Urbanisme ha puntualitzat que, sens dubte, ¿també estaria d'acord en el fet que l'estació es quedara en l'emplaçament actual si s'optara per soterrar la via al seu pas per la ciutat¿.

El regidor d'Urbanisme ha explicat que el PAM, aprovat sense cap tipus d'objecció per la Conselleria, té com a objectiu identificar els focus d'emissió de soroll, quantificar-los, realitzar una zonificació acústica i proposar les mesures per a restablir els objectius de qualitat acústica recomanats. Durant la fase de treball de camp s'han realitzat un total de 266 avaluacions, de les quals 26 han tingut una continuïtat de 24 hores. ¿Aquests controls es realitzen segons la sensibilitat sonora de l'àrea, ja que en aquelles zones més delicades, com ara col·legis o centres de salut, en compte de l'habitual mesurament de 15 minuts s'estén a 24 hores¿, ha assenyalat Sanz.

Els resultats assenyalen que només el 0,4 dels emplaçaments diürns analitzats i el 5,5 dels nocturns superen en més de 10 els decibels permesos en cada cas, per la qual cosa el regidor ha indicat que ¿en comparació amb altres municipis de semblants característiques, Vila-real no és especialment problemàtic en aquest aspecte, ja que les superacions en què es recomana intervenció afecten només una quarta part del sòl residencial¿.

Pel que fa a les conclusions generals, aquest document de síntesi presentat assenyala la necessitat d'incidir en la participació i sensibilització ciutadana cap a les emissions de soroll, l'ordenació integral del trànsit (ja s'està treballant en un estudi de mobilitat sostenible dins del futur Pla general d'ordenació urbana), l'ordenació integral de l'activitats, l'ordenació del territori i gestió urbanística i una avaluació i seguiment dels focus emissors de soroll per a la seua identificació i quantificació.

Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es