Inici -> Spotfer: Concurs d'espots publicitaris

Spotfer 2mil8

Cartell concurs Spotfer

Concurs d'espots publicitaris per a prevenir les drogodepèndencies.

Descripció:

L¿Ajuntament de Vila-real i la Direcció General de Drogodependències de la Conselleria de Sanitat convoquen, a través de la Unitat de Prevenció Comunitària (UPC) de la Regidoria de Benestar Social, la segona edició d¿Spotfer, un concurs de creació d¿anuncis publicitaris per a televisió dirigida a joves entre 11 i 17 anys d¿edat, amb la particularitat que el tema dels espots és la prevenció de drogues i de comportaments addictius.

Des del 30 de gener, els prop de 3.000 joves d¿11 a 17 anys que estudien a Vila-real podran participar en aquest concurs. Sols hauran de tenir paper, agafar un bolígraf, formar un equip creatiu de 2 o 3 amics i començar a escriure un guió publicitari que consciencie sobre els riscos relacionats amb l¿ús de drogues.

Col·laboren amb la UPC una empresa de comunicació i els vuit centres d¿ensenyament secundari de la ciutat, on durant les tres primeres setmanes de febrer s¿impartiran als estudiants unes classes pràctiques d¿escriptura d¿un guió publicitari perquè els resulte més fàcil participar en el concurs.

El 4 d¿abril es decidiran els premis. Els quatre millors espots que s¿hagen presentat al concurs seran produïts per una empresa de comunicació local, en el procés de creació dels quals participaran els seus autors. Aquests quatre anuncis seran emesos per les televisions d¿àmbit local i provincial i, a més, serviran de suport gràfic per als cartells de prevenció que s¿exposaran durant les festes patronals. Els autors dels anuncis premiats rebran una vídeo càmera digital.

Objectiu:

El programa pretén afavorir en els alumnes el gust per la creació audiovisual com una fórmula d¿inversió del seu temps lliure i fomentar valors com ara la importància del treball en equip, la creativitat o l¿esforç.

A més, aquest concurs ofereix als joves la possibilitat que participen en tot el procés de creació d¿un anunci publicitari, intentant transmetre¿ls el missatge que fins i tot les coses que pareix que no tenim a l¿abast és possible aconseguir-les a força d¿esforç, dedicació i un poquet d¿imaginació. Així mateix, el concurs ofereix als joves l¿aprenentatge d¿una activitat alternativa de lleure, com és l¿escriptura de guions.

Población destinataria:

Els prop de 3.000 alumnes d¿educació secundària, de cicles formatius i de batxiller que tenen menys de 18 anys d¿edat i que estudien a Vila-real, són beneficiaris directes d¿aquest concurs. De forma extensiva, tota la població de la ciutat és potencial espectadora dels anuncis publicitaris premiats en aquesta edició d¿Spotfer, per la qual cosa rebran els missatges preventius que els espots suggeresquen.

Bases:

Es pot trobar en arxius relacionats.

Cóm fer un guió per a un spot?

Es pot trobar en arxius relacionats.

Calendari:

  • 30 de gener: Presentació d¿Spotfer 2mil8.
  • 11-22 de febrer: Classes pràctiques d¿escriptura publicitària en els centres educatius.
  • 14 de març: Acaba el termini de presentació de guions publicitaris.
  • 4 d¿abril: Decisió del jurat.
  • Abril-juny: Rodatge dels espots premiats.
  • Juny: Edició d¿un DVD amb els quatre espots guanyadors i extres amb el procés de filmació (making off), fotografies del rodatge, etc.
  • Des del mes de juny: Emissió per TV dels espots premiats.

Guions presentats a concurs:

Es pot trobar en arxius relacionats.

Guions premiats:

Es pot trobar en arxius relacionats.

Rodatge dels espots:

Els guanyadors de Spotfer 2008 han finalitzat ja el rodatge dels seus anuncis contra les drogues.

Durant les últimes setmanes, els carrers de Vila-real han sigut l'escenari del rodatge dels anuncis televisius creats pels estudiants que van resultar vencedors en l'última edició del concurs Spotfer. Cal recordar que es tracta d'un certamen que cada dos anys convoca la Unitat de Prevenció Comunitària de la Regidoria de Benestar Social, dirigida per Teresa Andrés, amb la intenció de conscienciar els més joves sobre el perill de l'alcohol i les drogues.

Alumnes dels col·legis Bisbe Pont, Fundació Flors i de l'Escola Taller de la ciutat han viscut l'experiència de rodar, dirigir i fins i tot, actuar en els seus propis espots, per als quals han comptat amb l'ajuda de tècnics del sector audiovisual, professors i personal de la UPC.

Els quatre guions guanyadors, convertits ja en anuncis publicitaris, es troben ara en fase de muntatge i edició perquè a l'inici del pròxim curs escolar puguen ser emesos i complir així la funció perseguida de sensibilitzar sobre els riscos que comporta el consum de drogues.

Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es